Cerita practical trainning

Owh!Cerita bosan apakah yang nak ditulis hari ini.
Ok.Aku nak cerita pasal praktikal trainning aku.Hihihihi!
Ok.Praktikal aku kejap je.Start 16 Jun,tamat 5 Sept.Ni pun dah masuk sebulan.Phew!
Aku praktikal kat LKIM tapi diletakkan kat ofis PENENTU.
Seronok beb sebab leh parking betul2 depan ofis.
Takyah menapak.Heaven!

Supervisor?Pengurus besar sini.
Sangat-sangat nice orangnya dan banyak bagi ilmu pasal perikanan kat aku.
Selama praktikal,banyak gak task kena buat.
Tapi semuanya relate dengan ilmu yang belajar kat universiti.
Orait la kalau macam tu.
Taklah bosan sangat plus report aku nnt mmg senang la nak buat kalau bahan semua dah ada dan complete.
Hohoho!

Maka sejak dah start praktikal ni,rutin hantar budak kecik ni dah jadi rutin aku pulak.
Tadika dia pun tak jauh sangat dari ofis.

Maka kurang sikit la drama pagi hari.
Tapi sekarang ni syukur sbb dia dah tak susah dikejutkan untuk bangun pagi.
Just jerit jer "Masa pergi sekolah!"
Jerit tu tak tahan.Unsur tarzan tu takleh reduce sepenuhnya lagi.Hahaha!
Tapi mmg dia akan bangun terus la.Takpun dia mintak 2 minit,tapi lepas tu dia akan bangun.
Ok good!
Terus ke toilet bukak baju then mandi.
Lepas mandi,sua botol susu,breakfast dia,lain taknak.
Tapi tak kesah sangat sebab jam 8.30 am nanti kat school dia akan diberi breakfast.




Happy face every morning.
Ready to go to school.




Ini hari dia nak pakai jam besar gedabak.
Hilang je,jenuh aku kena cari balik.



Posing manja katanya.Lantak kau la nak.


Ini kat ofis tempat praktikal.
Kerana computer tak provide,jadi aku kena bawak laptop sendiri.
Ughhh!Laptop ni best tu mmg best untuk gamer gila mcm aku,tapi nak pikul bawak hari2,terus menyesal asal tak beli laptop Apple je.
Hahaha!Tapi aku puas hati weh dapat nih.Hadiah dari suami untuk isteri dia yang obses pc game.
Tapi bukan game Burger Mania ke apa weh.Itu aku tak suka sangat.
Sebab tu aku tak addict dengan Candy Crush.
Untuk aku tu games bosan.Hahahaa!
Nampak tak?Sibuk buat report,sama sibuk duk update blog jugak.Muahahaha!


Ini memang benda wajib bawak,diari catatan harian plus segala mak nenek aku sumbat sini.


Report yang aku kena buat.Phew!Draft pun belum buat lagi ni.Balik2 buka,belek,tutup balik.Bila nak start taktau la.Aku plan start Ahad ni la.Boleh?Hahaha!


Ini memang over.Siapa kenal aku mmg tahu sangat.Man2 pergi,mesti bawak produk untuk dijual.
Dapat la jugak tempahan dari orang ofis ni walau tak banyak.
Orait la tu.
Dah start puasa ni ofis bagi balik awal.
Aku balik awal pun tak tau nak buat apa jugak.
Nak tolong mak masak,bukan byk lauk pun masak.
Sejam dah settle masak.
So sementara nak kill the time sbb aku taknak buat taik mata petang2,
so gentel kukis ada gak pekdahnya.
Masuk gak income sikit.
Orait la tu dan janji aku happy dengan apa yang aku buat ni.
Hihihihi!

Ok.Itu je la cerita pasal praktikal aku.
Hahaha!Makin lama makin malas nak taip panjang.
Nanti last2 aku rasa update blog aku jadi macam ini juga akhirnya,

Jmp lg utk n3 yg lain!Hakhakhak!

No comments:

Read.Think.Express

Trust Yourself When Others Doubt You