Stretch marks....ewwwww!

Stretch marks antara benda yang cukup dibenci kaum wanita.Eh!Ke ada yang tak peduli?Hihihihi.

I is peduli.Kikikiki!

Ok.Actually for a pregnant lady,to avoid stretch mark adalah time mengandung yang pertama kali.Masuk 'avoid' tu bukan la cakap 100% takde langsung,itu mmg impossible cuma pada aku tak salah berikhtiar.

Macam aku,perut tak la banyak sangat line watermelon ni.Hihihihi!Cuma nak cakap takde langsung tu memang....................

Dang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Panah petir!

Ok.Kalau ikutkan petua arwah tok aku dulu,nak avoid stretch mark ni masa first pregnant adalah dengan sapu minyak yang dicampur dengan bawang besar yang dimayang.Bukan bawang besar yang dikisar hokkey.Itu kau nak buat lauk nasik.

Jadi memalam tu rajin-rajinkan la diri sapu kat perut sebab makin besar perut,kulit makin tegang,lepas tu lagi nak dekat due,dia datang penyakit gatal2 nak garuk-garuk kat perut.Jadi benda ni akan kurangkan sikit kegatalan tu.Tapi mungkin tak semua la kaum wanita mengalaminya.Tapi aku simpton ni mmg ada bila kandungan atas 6 bulan.Heaven betul dapat garu-garu sambil tgk tv.Hihihihi!

Jadi masa pregnantkan Damia mmg cantik je la perut sbb aku follow petua tok aku tu plus kalau malas aku guna bio oil secara konsisten tapi pecah juga sikit kulit bahagian bawah perut time dah dekat sgt nak due.So sad cuma tak la sedih tahap kronik sgt sbb tak serious pun kalau nak bandingkan orang lain lagi teruk.Ada yang berbelang satu perut pun ada.

Jadi masuk yg kedua ni,tahu je pregnant aku pun terus cari cream yang sesuai.Minyak dgn bawang dilupakan terus sbb tak sempat weh!

Jadi dari 1st month pregnant aku stick dengan Coco Butter Massage Cream ni sbb pada aku ia teramat best.Bau best dan tak melekit-lekit sgt mcm minyak tu.Digunakan secara konsisten dua kali sehari selepas mandi pagi dan sebelum tidur.Hamboi!

Dan resultnya setakat ini mmg puas hati cuma taktau la kot2 sejarah berulang lagi macam time Damia dulu,dah dekat2 due,keluar jugak jalur yang dibenci tuh!Ciss!


r


1 comment:

Rafhani said...

Cream ni mcm sedap dimakang,huahahahaah

Read.Think.Express

Trust Yourself When Others Doubt You