Tradisi puasa

Yes.I'm married with a man yang merupakan anak bongsu dari 13 adik-beradik.Memang besar family sebelah hubby aku ni plus anak-anak sedara yang asyik bertambah setiap tahun.Hihihi.Sampai ada yang stok baru-baru keluar ni aku kadang-kadang tak ingat nama.Bertukar panggil nama yang besar pada yang kecik,panggil yang kecik untuk yang besar.Hoh!Poning aku.No wonder la kalau tak silap aku Damia adalah cucu yang ke 38.Wahahaha!

Dan bila keluarga besar,masing-masing rapat pulak tu,maka memang dah jadi tradisi setiap tahun setiap kali puasa akan diadakan majlis berbuka kat rumah abang ipar aku kat Dungun.Bayangkan rumah abang ipar aku tu takde la besar sangat tapi isi yang nak masuk tu punyalah ramai.Dah la isi penuh,bebudak ni pulak memang sah tak makan saman bila ruang seconet ni sempat lagi diorang berwrestling sesama diorang.Ai!Angin btol la.Ngeri aku bila rasa lantai macam terhenjut-henjut tapi apapun memang sangat happy la bila berkumpul reramai macam ni.
 Tengok parking kat kejiranan abang ipar aku nih pun habis kitorang je yang conquer.
Ini waktu askar-askar baru tiba.This time kami adalah tetamu yang paling awal sekali sampai.Saje la datang awal at least boleh melepakss lepas tu boleh tengok abang ipar masak ikan bakar.Semua lauk pauk yang disediakan mmg homemade la.Bukan lauk tunjuk hokkeyyy!Dan serious wife abang ipar aku a.k.a biras aku adalah seorang yang sangat pandai masak.Serious I tell you.Haks!

Antara menu yang disediakan adalah ikan bakar berempah (ikan semua fresh dan 100% abang ipar aku tangkap sendiri.Actually abang ipar aku sangat suka memancing.Bukan mancing kolam tapi mancing kat laut beb).Ada telur bungkus,gulai lemak tempoyak ikan patin,ikan tiga rasa,tenggiri masak kari.
Ini baru separuh lauk.Hikhikhik!Haritu aku banyak ratah lauk je.Takpe la sesekali ganti kucing.Hihihihi!
See,penuh satu rumah sampai tak tahu ruang mana nak berjalan.Hihihihi!Apapun this majlis berbuka sejak aku kahwin mmg tak pernah missed.Dah masuk tahun kelima dah kahwin : )
 Penutup,selitkan juga la pic family kecik kami.

No comments:

Read.Think.Express

Trust Yourself When Others Doubt You