Strawberry Shortcake


Strawberry Shortcake adalah antara cartoon favorite Damia.Mana tak favorite kalau hari-hari mintak pasang DVD Strawberry Shortcake ni tapi dia comfirm la tak sebut penuh.Takat request nak "Erry".Hamboi!Hamboi!

Sebab hari-hari nak tgk DVD Strawberry Shortcake,pastu mintak tukar lagi DVD Barbie,pastu Pocoyo,pastu bla bla bla.Dan sekarang aku fikir-fikir balik adalah baik aku terminate sahaja Astro kat dalam bilik aku ni.Membazir je aku rasa duk bayar RM80 sebulan sbb aku mmg takde chance langsung nak tgk tv.Time dia tidur,aku ambik peluang buat assignment atau study.Kalau dia tak tidur dia kacau aku sibuk nak duduk atas riba kacau aku study.Time dia tak tidur jangan harap la aku ada chance nak gedik-gedik kaki layan citer kat tv.Manjang citer dia je.Kadang-kadang tu bukan dia tgk pun tapi janji kena pasang.Astro kat hall dia conquer,eh Astro dalam bilik aku pun dia conquer.Aku rasa bulan lepas aku tak tgk langsung apa-apa cerita dan jauh sekali nak tgk news kat tv.

Tapi biasanya malam baru dia mintak nak tgk Thomas & Friends, jd aku baru bukak Astro sbb aku subscribe cartoon dan Astro kat hall pun subscribe cartoon jugak,amboi mam besar!Damia bila time nak tidur dia nak tgk Thomas & Friends dan biasanya Astro akan tayang straight sampai 4 episod rasanya maka sempat la anak aku tu zzzzZZZZ dulu.Tapi pernah jugak habis episod dia tak tidur jugak,maka satu kerja pulak aku kena bangun pasang DVD pulak.Takat Thomas & Friends tu aku boleh pergi beli DVD dia. kalau confirm aku terminate Astro nnt.Anak aku bukan reti cerita sama atau tak.Hihihi!Aku ulang tayang je la.

Dan aku rasa better terminate je la.Baik aku pasang wi-fi lagi bagus.Bayar lebih kurang tu jugak.At least seisi rumah boleh guna.Nanti la discuss dengan Ariey macam mana.Kalau terminate pun tak rugi pun sbb Astro satu lagi yang kat hall tu ada.Itu siap full package plus beyond tu.Itu pun tak ada masa nak tgk semua.Ish!


Berbalik pada cerita coeli ni (ikut sebutan Tatak Along) sebelum  ni aku just pasang je DVD Strawberry Shortcake ni tapi aku tak tgk cerita dia sampai habis pun sbb aku tahu ada yang willing untuk tgk.Hahaha!Takde orang lain lagi la iaitu suami aku tu la.Dia la yang rajin temankan Damia.Dari cartoon Strawberry Shortcake sehingga la ke Barbie,semua dia dah khatam siap boleh cerita kat aku balik.

Dan tak hairan la kalau nama company kitorang pun diambil sempena dari salah satu cerita Barbie tapi aku adjust sikit la.Ikut si Ariey tu nak ambik 100%.Hihihi!Kuatnya terpengaruh.Alasan dia sbb watak tu bagi sumber inspirasi pada dia.Boleh?

Dan Ariey jugak gtau dalam cartoon Strawberry Shortcake ni dia byk selit nilai-nilai murni mcm dalam persahabatan,life,rasa syg pd animals and etc.Kira orait la.Lepas dgr cerita Ariey tu terus aku layankan jugak.Tapi mmg betul la.Tak caya cuba tgk dan setakat ni aku tak collect semua lagi collection DVD dia cuma last month sebagai reward pada Damia yang sgt behave aku terjah Toy R Us kat Mesra Mall tu dan belikan dia toys Strawberry Shortcake ni.Seronok juga tgk muka excited dia tapi yang tak bestnya byk la pulak benda-benda alah yang kecik-kecik tu.Time beli tak terfikir pulak dan yang seronoknya lagi  siap ada cash register yg siap ada suara Strawberry bercakap.Sepanjang hari kena tahan telinga dengar.Satu yang buat aku geram psl Damia ni biasanya 10 minit pertama cantik la cara main dia.masuk 10 minit seterusnya dan start bereksperimen dah bila dia masukkan benda kecik tu dalam mulut.Eiiiii!Geram betul la aku.Risau aku tercekik ke apa.Haish!

Dan rasanya aku pun dah tahu la apa theme untuk birthday Damia next year.Mak aih!Awalnya merancang.








Dua biji kek ni tersangat la comel.Memandangkan birthday Damia yg pertama dulu aku decorate sendiri,bermakna coming soon punya birthday aku dah dapat idea mcm mana nak buat.Huhuhu!Nak buat mcm mana,aku mmg enjoy buat benda2 mcm ni.Hihihi!

Ini kek yang aku pernah decorate untuk birthday party Damia yg pertama dulu.Time ni mungkin nampak comot sikit.Tarrra hal la.Janji puas hati! = ) Senyum sampai telinga.

No comments:

Read.Think.Express

Trust Yourself When Others Doubt You