Final exam yang tak memberi impak langsung pada aku.Hahaha!

Huarrghhhhhhhhhhhhhh.................nikmatnya mengeliat.Bahagia betul aku sepanjang harini berehat je.Kalau tak tido makan,kalau tak makan,main games,kalau tak main games tgk drama.Oh!Bahagia betul.Cara beriadah dihari Selasa tu lagak macam final exam dah tamat walhal baru satu paper yg lepas.Ada 6 lagi weh.Lusa paper Managerial Economic.................terus air mata turun laju-laju.Sebu aku weh tapi seperti biasa effort nak capai nota ke,buku ke,kirim salam je la.Alahai!Apa la nak jadi dengan aku neh.Takpe esok kita bungkus segala nota buku,kita pergi study dengan geng-geng bas sekolah aku kat UMT.

Mode exam mmg sepah mcm ni la.Bkn sepah sbb sibuk study pun tapi sebab si kecik tu la.Skang dah pandai naik atas meja study aku nak ambil dvd kat atas para tu.Tgk la kalau dah keadaan atas meja ada laptop,sah2 online je manjang,tak pun main games pastu tv pulak sebelah.Gabungan terbaik la.Off laptop on tv,off tv,off mata jugak dan buka on buku.Wahahahaha!
 
Namun aku tak tahu la kalau aku sorang je rasa tapi aku dah tanya 2 kaum ibu yg seangkatan cuma diorg PHD tp aku degree.Hahahaha!Jauh betul jurang kat situ.Tapi alasan yg sama,kalau kat rumah mmg susah nak fokus study even anak tak menganggu pun.Macam aku la yg mmg sah2 anak kacau tapi time anak tidur pulak time tu la nak buat itu,nak buat ini pulak.As a wife and as a mother,kerja rumah mmg tak pernah habis.
 
Hmmmm....atas kekuatan mental je la tapi aku serious jwb aku mmg tak mampu.Tubuh penat weh cuma seminggu dua ni dah kurang penat bila Damia dah officially stop breast feeding.Kalau tak maha penat tubuh namun puas sbb berjaya susukan dia sampai dua tahun walau tak la genap dua tahun dan skang pun dah mula rasa sedih dan sangat rindu saat susukan dia.
 
Dan harini kami suami isteri dah berkira2 nak hantar Damia ke sekolah.Itu sebagai persediaan  awal pada dia sblm kami sekeluarga officially berpindah ke Australia nnt.Insyaallah.Harapan kami moga dia dapat accept environment baru nnt sbb anak aku ni mmg dah tahap kronik takutkan orang.Sigh!Tapi yg lucunya baru planning nak hantar anak sekolah dan mmg sah2 tak hantar lagi pun tapi air mata dah mula bergenang.Hahaha!Aku harap boleh tahan dr nangis la kalau anak aku meraung tak ingat bila 1st day dia kesekolah nanti.Mudah-mudahan Allah swt permudahkan segala.Insyaallah.


No comments:

Read.Think.Express

Trust Yourself When Others Doubt You