Cry baby


Dalam hidup kita tak sentiasa gembira tapi tidak juga sentiasa bersedih sampai kejap-kejap nak nangis,kejap-kejap nak nangis walhal benda yang nak ditangisi tu pun bukan benda penting sangat pun sampai nak lost weight 2,3 kg.Hah!

Tapi............

Aku pun tak pasti samada nak nangis atau nak buat tarian poco-poco skarang.Tetibe.Tapi aku rasa macam nak nangis atau hakikat tak tahu nak describe perasaan sendiri sebenarnya.Semuanya berkaitan dgn benda.

Staright to the point..

Aku mungkin bukan seorang yang gile make up tapi aku juga mampu menangis tapi bkn la smpi tersedu-sedu bila eyeliner Mac baru beli RM60 sebatang telah kering sekeringnya sbb penutup dia terbuka aku tak perasan.Paling sadis br guna sekali.Oh!Mmg la org boleh ckp ala setakat RM60 berkira namun hakikatnya aku ni jobless jd balik2 suami jugak yg kena keluar duit.Confirm lepas ni dia bebel kat aku.Diakan mok nenek!Potpetpotpet!

Aku juga mungkin menangis (tp dalam hati) bila baju kemejaputih  fav aku telah digodam oleh seluar kuning mak sendiri (banyak kali dh aku ckp seluar tu membunuh.Hahaha!) telah bertukar color jd tak seputih mulus seperti yg asal.Bkn baju aku je,baju ayah aku pun kena.Siap,nnt aku sorok jugak seluar tu nanti.Sbb tu aku tak suka seluar2 or baju batik yg jual kat tepi2 pantai peranginan.Kalau aku mmg tak akan beli sbb kes macam ni la.Turun color.Ntah mcm mana leh tersesat masuk dlm washing machine tu tak tau la.

Aku rasa tak dapat terima hakikat bila sandal fav aku yg aku pakai tak kira la p kelas ke,majlis kawin,p pasar,mandi laut bla bla bla bakal menemui ajalnya tak lama lagi.Dah nmpk hint2 nak putus dah.Aku tak tau la kenapa jenis aku walau masih ada sandal or kasut tp kalo dh selesa satu tu,itulah yg aku guna sampai hancur.Isk!Isk!Isk!

Aku pun rasa nak mengamuk bila handbag sendiri makan tuan bila besi kat beg tu telah membuatkan baju sutera aku tertarik benang.Arghhh!Nak suruh tukar baru la tu (pejam mata sambil doa-harap suami baca.Hahaha!)

Dan yang paling aku nak nangis bila check purse duit dah kurang.Cilakak!Suami ambil separuh duit aku tolong simpan sbb mungkin dia tengok aku enjoy sakan berbelanja.Chait!Dia cakap kalau nak apa2,mintak dia.Wooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!Terus nangis non stop!


Ni paling aku nak nangis.Mmg payah nak snap pic dia.Aku duduk mcm ni sbb nak angle cantik tp bila aku bertinggung mcm ni dia pun bertinggung jugak sudahnya dia duduk aku pulak snap pic berdiri.Aih!Nangissss....

No comments:

Read.Think.Express

Trust Yourself When Others Doubt You