Owh stress!

Harini agak stress.Kalau rasa apa penyebab rasanya tak terlist sbb esok belum tentu habis.Tapi apa yang pasti aku still lg dalam mode exam.Lagi tinggal satu paper.Paper last ni mmg hardcore.Lagi dua hari sblm nak mengadap paper Managerial Economic.Rasa nk meroyan pun ada jugak nih.Cool!Cool!Tak rock la kalo mengelabah (terapi menyedapkan hati sendiri.Hehehe!).Tapi dlm duk asyik dup dap dup dap tu,sempat lg dtg fikir asal la buku sekolah tuh tak sebest membaca buku kat bawah nih??Kalau la seasyik mengadap buku ni mau Dean's List aku every semester.

Hah!Kalau nak tahu walau umur aku dh 26 tahun tp ni adalah antara fav aku.Baca buku Harry Potter.Berkali2 khatam dah.Abah aku cakap takde kejeeee.Bahasa Melayu lak tuh.Ala..otak yg seharian penat bekerja kadang2 memerlukan sesuatu yg ringan.Baru la rehat sikit.Buku2 sekolah aku semua dlm bahasa omputih.Sbb dari omputih la td exam tiba2 dtg dwibahasa tergagap-gagap aku nak menulis last2 aku campur dua bahasa,Melayu/English nasib tak tetiba keluar Arab.Lagi haru you.Sah2 laju jer tangan lecturer campak paper aku tu terbang masuk tong sampah.Tetiba lak terfikir,"Boleh ke buat dwibahasa mcm tu???".Lantak ah.Brg yg lepas usah dikenang (terapi diri yang ke 2.Hukhuk!)

Berbalik pd buku td,ini bkn nak promote,tapi just nak gtau sbnrnya buku2 ni amatlah best kalau baca time makan nasik.Mesti korang tertanya2 apa kena mengenanya baca buku ni dgn mkn nasik??Takde kena mengena sbnrnya cuma just nak gtau cambest jer la untuk aku.Tapi pada aku ok apa kalau nak compare ngan akak aku yang pernah baca buku sejarah form 4 time makan nasik.Tu lagi psycho.Hahaha!

Bercerita bab Harry Potter ni aku ni sememangnya peminat setia la dari siri 1 lagi sampai siap mimpi2 tu daftar masuk sekolah Hogwart.Tapi tu kisah dulu.Kisah sblm aku jadik mak Damia.Tapikan kalau la andainya sekolah lagu tu ada la kat Mesia ni dan aku leh grad sampai boleh jadi ahli sihir hebat mcm Prof Dumbledore tu,aku ingat aku nak sihirkan kete laki aku tu la kasik tukar jadi Bentley lak.Fuhh!!Tingginya cita2.Tak tercapai akalmu.Hahaha!

Tapi apa yang saya inginkan tekankan disini adalah,MEMBACA ADALAH AMALAN MULIA.So marilah membaca.Dan2 tukar jadik saya.

Stress yang seterusnya adalah berkait rapat dgn anakanda tercinta pula.Harini adalah julung2 kalinya tinggalkan dia dgn akak ipar aku.Sbbnya,mak aku dgn abah aku nak pergi mkn angin jd LU PIKIR LA SENDIRI! (ala Nabil pun xleh fikir sendiri.Hahaha!Merujuk gosip dlm paper semalam.Sempat lg selit!Selingan jap!)

Bayangkan aku jwb exam sambil kepala ingat anak.Menangiskah dia?Histeria ke dia?Atau sipi2 sikit jerk lagik nak meroyan??Sampai terganggu konsentrasi aku nk menjawab (padahal takleh jwb soalan essay tiba2 cari alasan)Hehehe!Time balik aku drive macam lipas kudung balik rumah.Tiba sampai kat rumah,report yg diterima,anak aku tu happy jer sebenarnya time aku takde.Tak menangis pun tp aku jer yang mengada lebih risau bagai.Chait!Tapi risau  yang lain adalah risau pada hobi anak sendiri yg amat gemar mengutip benda2 asing yang kalau mata kita tak perasan pun tapi dia nampak.Yang tensionnya,semua nak masuk mulut.Itu la yg cukup aku risau sbb baru2 ni dia ada try mkn sarang anai2 celah pintu.Jilat tayar basikal tu toksah nk citer la.Tu belum campur dgn sesi merasa lantai perisa apa.Tolonglah Damia!Ur mom teramatlah letih nk mengorek mulut anda yg skang ni dah pandai gigit la pulak.Sabor jer la!

Ini baru dikatakan jalan2 cari makan bukan tapi carik pasal sebenarnya nih ini budak!

Sasaran dikenalpasti.Takde keje lain.Menyelit jer mana2 yang boleh selit!Ini mesti ada benda yg dia nmpk la ni.Usaha juga nk korek.

Buah hati pengarang jantung gue!Rilek jer kau yer time bonda tiada dirumah.Kalau bonda ada,5 minit sekali kau meraung mintak dukung mintak nenen!Adui!Sabor jer la.....

No comments:

Read.Think.Express

Trust Yourself When Others Doubt You