Bumbo seat for baby

To all mommies diluar sana,this bumbo seat amatlah bagus utk bayi anda.Damia sudah ada satu dan anda bila lagi?Ewah,macam iklan pulak.Bercerita tentang bumbo seat ni,aku memang dh lama sangat berkenan dengan benda alah ni setelah secara tidak sengaja ter"surf" laman web yang menjual kerusi comel ni.Namun niat nak membeli terbantut setelah di negeri kelahiran aku ni tiada dijual atau aku sebenarnya yang tak jumpa.Antara dua itulah dan pastinya pilihan lain adalah dengan membelinya secara online.Ntah macam mana (sebenarnya nasib tak beli lagi time tu.Huhuhu!),sepupuku telah meng"offer" kerusi ini pada aku kerana anaknya tak muat.Hohoho!Bagi baby yang badan agak besar,pehanya yang dah macam ubi kayu tu (anak aku baru ubi kentang),sangatlah tidak sesuaiiiii gitew!Kerana mungkin dikhuatiri masuk boleh keluar tak dapat atau sendat la senang.Jadi inilah dia Damia Little Star with her bumbo seat.


                                              
 This time tengah seronok layan Barney & Friends.Bak kata budak,aku tidak pernah ajar tengok cerita tu tup2 Damia ni macam interested setiap kali Harissa layan cd Barney.Nampak sangat she really enjoy the show.Hmm..
 Time makan pun boleh guna sebab ia didatangkan sekali dengan meja tersebut.Baguskan?hehehe.Sila ignore cara makan diatas.
Play time juga cuma si kecik ini tidak boleh duduk terlalu lama kerana dia cepat bosan dan akan menjerit minta diangkat dari kerusi.


Dan aku sememangnya suka sangat dengan kerusi ini kerana selain baby enjoy guna,ia juga senang dibawa kemana2.Aku pernah bawa ke restoren dan ada yang menegur aku bawak "toilet baby" ke?hehehe.Nak tegur pun agak2 la,sila tengok dengan teliti then baru la sound.Tapi biasa la orang kita,cakap pakai sembur jer bukan nak guna akal dulu fikir.Aku senyum jer la sebab tak kuasa aku nak layan.Huhuhu!

Dan sedikit info mengenai bumbo seat ini...


The Bumbo Seat allows baby to sit up and see the world around them. The soft foam seat is easy to clean and easy to carry around for use away from home. Babies can use the Bumbo Seat as soon as they have enough control to hold their head up and can continue to use it through their crawling and walking phase, as long as they will happily sit in it. If your baby is one who enjoys the Bumbo Seat, you might get a lot of use out of it. If your baby escapes the seat early, the price may be steep for limited use. Please note: The Bumbo Seat is not to be used on high surfaces such as tables or countertops!(aku kadang2 letak juga atas meja pastuh letak anak tapi aku tengok la dan bukan biar je.Bahaya weh!hahaha)

No comments:

Read.Think.Express

Trust Yourself When Others Doubt You